Загартування дітей у ДНЗ


1.Загартування дітей у ДНЗ
Вересень
Загартування повітрям. Ранкова зустріч дітей, ранкова гімнастика та фізична діяльність на свіжому повітрі.
Загартування водою. Умивання обличчя та рук по лікоть прохолодою водою (2 – 3 хв.).
Денний сон дітей при відкритих фрамугах.
Сеанси ароматерапії (вказати ефірну олію) (5 хв.).
Жовтень
Загартування повітрям. Переодягання дітей до та після денного сну, фізкультурних та музичних занять, свят, розваг тощо.
Загартування водою. Полоскання горла відваром лікарських трав два тижні (вказати конкретно) та два тижні підсоленою водою (2 ст. ложки солі на 3 л води).
Ходьба босоніж по доріжці «Здоров’я» (2 – 3 хв.).
Вітаманотерапія (вказати вітаміни).
Листопад
Загартування повітрям. Після денного сну, діти знімають піжами й залишаються у ліжках в трусиках протягом 4 – 6 хвилин: 2 – 3 хв. Лежачи на спині, 2 – 3 хв. – на животі. Температура повітря знижується від 19° до 16 – 15°С за місяць.
Загартування водою. Ходьба по вологому килимку після денного сну. Температура килимка + 34 – 35°С (2 – 3 хв.).
Дихальна гімнастика у провітреному приміщенні (2 – 3 вправи вказати конкретно).
Сеанси ароматерапії (вказати ефірну олію) (5 хв.).
Грудень
Загартування повітрям. Переодягання дітей до та після денного сну, фізкультурних та музичних занять, свят, розваг. Гігієнічна гімнастика у майочках та трусиках.
Загартування водою. Ходьба по вологому килимку використовучиконтрасну температуру води + 35 – 40°С до + 16 – 18°С.
Вітаманотерапія (вказати вітаміни).
Січень
Загартування повітрям. Одяг відповідно температурі повітря. Ходьба по нлині.
Загартування водою. Обтирання тіла рукавичкою (1 тиждень – сухою, 2 -4 тижня – вологою) 1,5 – 2 хв. (Ранній, молодший вік – вихователі: середній, старший вік - самостійно).
Методика. Спочатку обтирають сухою рукавичкою, пізніше – вологою. Починають обтирання з передньої частини рук (від пальців до кістей), шиї (від підборіддя до грудей), грудей – у перший тиждень; живота, спини (за рухом стрілки годинника) – другий тиждень. Закінчується процедура розтиранням тіла м’яким рушником до незначногопочервонінняшкіри. Ця процедура триває 1,5 – 2 хв.
Дихальна гімнастика у провітреному приміщенні (2 – 3 вправи вказати конкретно).
Сеанси ароматерапії (вказати ефірну олію).
Лютий
Загартування повітрям. Дихальна гімнастика у провітреному приміщенні (2 – 3 вправи вказати конкретно).
Загартування водою. Вологе обтирання ніг до колін  (1,5 – 2 хв.).
Щітковий масаж (довжина щітки...)
   Починаємо з лівої ноги. Спочатку погладжуємо внутрішню і зовнішню сторону стопи, стукаючи, потім голінь, бедро, ягодиці. Також робимо і з правою ногою.
“Жилет”  –розтирати грудину і спину круговимирухами, тіло потім руки, переходячи на плечовийсуглоб та кісті рук. Повторити все по 4 р.
Березень
Загартування повітрям та сонцем. Гігієнічна гімнастика у майочках та трусиках.
Загартування водою. Ходьба по йодисто – сольовій доріжці.
Ходьба босоніж по доріжці «Здоров’я».
Вітамінотерапія (вказати вітаміни).
Квітень
Загартування повітрям та сонцем. Сонячні та повітряні ванни на свіжому повітрі під час ранкової зустрічі дітей, ранкової гімнастики, фізкультурного заняття. Сонячні ванни ...... хв.
Загартування водою. Ножні ванни перед денним сном.
Методика. На дно таза – морська галька або сіль, діти занурюють ноги у воду, постійно рухають ними, переступають з однієї ноги на
іншу, тупотять у воді, рухають пальцями ніг. Пізніше – контрасні ножні ванни. Вода температурою +37°С в одній посудині (на 30 сек) та температурою +20°С – в іншій (на 15 сек). Через кожні 7 – 10 днів температуру і гарячої, і холодної води змінюють на 1–2°С. Доводять температуру гарячої води до + 40–42°С, а холодної – до +15°С.
Сеанси ароматерапії (вказати ефірну олію).
Травень
Загартування повітрям та сонцем. Сонячні та повітряні ванни на свіжому повітрі під час ранкової зустрічі дітей, ранкової гімнастики, фізкультурного заняття. Сонячні ванни ...... хв.
Загартування водою. Ножні контрасні ванни.
Вітамінотерапія (вказати вітаміни).

                               Комплекс загально розвивальних вправ
на заняття з фізкультури
 «Метелики»
1.     «Впіймаємо метелика».
В.п.: ноги злегка розставлені, руки опущені.
Підняти руки вгору, хлопнути в долоні, повернутися у В.п.
Повторити  3 рази.
2.     «Шукаємо метелика».
В.п.: ноги злегка розставлені, руки за спиною.
Нахилитися вперед, руки вперед, повернутися у В.п
Повторити 4 рази.
3.     «Метелики сіли».
В.п.: ноги злегка розставлені, руки опущені.
Сісти руки на коліна, повернутися у В.п.
Повторити 4 рази.
4.     «Метелики полетіли».
Біг за вихователем, руки підняті в сторони.
Комплекс загально розвивальних вправ
на заняття з фізкультури з брязкальцем

1.     В.п. сидячи, ноги вільно на підлозі.
Підняти брязкальце вгору, потрясти і опустити.
Повторити 2 – 3 рази однією рукою, потім другою.
2.     В.п. стоячи.
Присісти, покласти брязкальце на підлогу, встати показати руки вихователю. Присісти, взяти брязкальце, встати показати його вихователю (3 рази).
3.     В.п. лежачи на животі, руки з брязкальцем біля підборіддя.
Витягнути руки вперед, показати брязкальце і заховати його біля грудей (3 рази).
4.     Вільно потанцювати з брязкальцем. ( 5 – 10 с)

Комплекс загально розвивальних вправ
на  заняття з фізкультури
 з використанням  стільчика.

1.     «Долоні на спинку стільчика».                                                                                                   В.п.: стоячи лицем до спинки стільчика, ноги нарізно, руки за спиною. Долоні на спинку стільчика, повернутись у В.п. (4 рази)
2.     «Подивимося під стільчик».                                                                                                                          В.п.: сидячи близько до спинки стільчика, ноги нарізно, руки за спиною. Нахил вперед, подивитись під стільчик, повернутися у В.п. Коліна не згинати. (4 рази).
3.     «Ми топаємо ніжками».                                                                                                   В.п.: сидячи, триматись за сидіння стільчика з боків. Крокувати високо піднімаючи коліна. Після 6 – 8 кроків зупинка – прийшли (2 рази).
4.     «Стрибаємо на місці».                                                                                                                                     В.п.: ноги нарізно, руки внизу. 2 – 3 пружинки і 6 – 8 підстрибувань, ходьба навколо стільчика (3 рази).

Комплекс загально – розвивальних вправ
 на заняття з фізкультури
 з кубиками

1.     «Покажи кубики».                                                                                                                  В.п.: ноги нарізно кубики за спиною. Кубики вперед, сказати «Ось», сховати за спину (4 рази).
2.     «Покажемо один одному».                                                                                           В.п.: ноги нарізно, кубики біля пояса, поворот в сторону, показати кубики, сказати «Ось», повернутися у В.п. (3 рази).
3.     «Немає кубиків».                                                                                                                                  В.п.: сидячи, руки з кубиками в сторони. Кубики до живота, зігнутими ногами прикрити кубики, сказати «Немає», повернутися у В.п. (4 рази)
4.     «Кубики відпочивають».                                                                                                                      В.п.: ноги нарізно, кубики на підлозі. 6 – 8 підстрибувань і ходьба навколо кубиків (2 рази)

Комплекс загально розвивальних вправ
на заняття з  фізкультури з 16.11 по 30.11
 «Пташки»

1.     «Пташки махають крилами»
В.п. ноги злегка розставлені, руки внизу.
Підняти руки в сторони, опустити  (4 рази).
2.     «Пташки шукають зернятка»
В.п. теж саме
Нахилитись, руки відвести назад, подивиться вниз  (3 рази).
      3.   «Пташки клюють зернятка»
В.п. теж саме
Присісти, постукати пальцями по колінах (клю – клю – клю), встати  (4 рази).
4.     «Пташки літають».
Біг, ходьба за вихователем.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Картотека математичні дидактичні ігри